Sıkça Sorulan Sorular

Prof. Dr. Mustafa Güler; Anadolu Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunudur. Koşuyolu Kalp Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde uzmanlık, başasistanlık ve klinik şef olarak görev almıştır. Halen MedicalPark Göztepe Hastanesi’nde çalışmaktadır.

Prof. Dr. Mustafa Güler için 0(532) 266 95 95 numaralı telefondan randevu alınabilmektedir. Aynı zamanda https://www.drmustafaguler.com/online-randevu linkinden de uygun gün ve saatlerde randevu alınabilmektedir.

Telefon Numrası

Prof. Dr. Mustafa Güler’in iletişim numarası, 0(532) 366 95 95’tir.

Kliniğin Konumu

Prof. Dr. Mustafa Güler’in kliniği İstanbul Anadolu Yakasındadır. Prof. Dr. Mustafa Güler hastalarını Kadıköy Merdivenköy’deki muayenehanesinde kabul etmektedir.

Uzmanlık Alanları

Prof. Dr. Mustafa Güler’in uzmanlık alanları aşağıdaki gibidir;

Koroner arter hastalığı Çalışan kalpte bypass Aort yırtılması Aort anevrizması Damar hastalıkları Koltuk altı kalp ameliyatı

Çocuklarda Normal Kolesterol Düzeyi

2- 19 yaş arası çocuklarda kolesterol değerleri Total kolesterol 170 mg/dl kabul edilebilir değer 170 -199 mg/dl ara değerler 200 mg/dl ve üzeri yüksek değerler olarak kabul edilmektedir. LDL kolesterol 110 mg/dl kabul edilebilir değer 110 – 129 mg/dl ara değerler 130 mg/dl ya da üzeri değerler yüksek olarak kabul edilmektedir.

Menopoz Sonrası Kolesterol Düzeyi

Menopoz sonrası hormon tedavisinin kan yağları üzerine kısmen olumlu etkisi olsa da, hormon tedavisi sonrası kalp damar hastalık riski artmaktadır. Doktorunuz tarafından zorunlu görülmedikçe kan yağlarının düzeltilmesi ya da kalp hastalığı riskinin azaltılması amacıyla hormon tedavisi önerilmez.

Doymuş ve Doymamış Yağlar Nedir?

Doymamış yağlar genelde bitkilerden elde edilmiş olup, kolesterol yüksekliği olan hastaların tercih etmesi gereken yağlardandır. Doymuş yağlar hayvansal yağlar olup, bunlar kalp damar hastalığını artırıcı özelliğe sahiptir.

Kalp Hastalıklarında Kilo

Kilosu olması gerekenden fazla olan kişiler toplam kalori alımını azaltıp, hareketlerini arttırarak kilo vermelidirler. Kilo artışı kolesterol yükseltici bir faktördür. Etlerdeki görünen yağlar pişirilmeden önce ayrılmalı, sakatat tüketimi çok azaltılmalıdır. Sosis, salam, sucuk gibi işlenmiş et ürünleri doymuş yağları fazla içerdiğinden az tüketilmelidir. Tavuk, hindi ve balık eti koyun ve sığır etine tercih edilmeli. Kızartma yerine ızgara, haşlama, buğulama gibi pişirme şekilleri kullanılmalıdır. Balık eti kalp sağlığı açısından en yararlı ettir. Ancak balık yağını ilaç olarak almak doktorunuz tarafından tedavi olarak verilmemişse önerilmez. Karides ve kabuklu deniz hayvanları kolesterolden zengindir. Tahıl, sebze ve meyve tüketimi arttırılmalıdır. Bu besinler yağdan fakir vitamin ve posadan zengindirler. Eriyebilen posanın kolesterolü düşürdüğü çeşitli araştırmalarda gösterilmiştir. Yulaf, çavdar, fasulye, bezelye, pirinç kabuğu, turunçgiller, çilek eriyebilen posadan zengindir. Kepek, havuç, turp, lahana, karnabahar, meyve kabukları ise erimeyen posa içerirler, bu tür posanın kolesterol üzerine etkisi yoktur, ancak bağırsakların normal çalışmasını sağlar. Tam yağlı sütten hazırlanmış süt ürünleri yerine az yağlı veya yağsız sütten hazırlananlar tercih edilmelidir. Eti az yiyen kişilerin peyniri fazla tükettikleri görülmüştür. Ülkemizde sık tüketilen tam yağlı beyaz peynir ve kaşar peynirde doymuş yağ oranı yüksektir. Az yağlı peynir ve yoğurtlar tercih edilmelidir. Pasta, krema, dondurma çoğunlukla doymuş yağlar ve yumurta sarısı içerdiğinden az tüketilmelidir. Haftada 3 veya 4 den fazla yumurta yenmemelidir. Yumurta sarısı kolesterolden zengindir. Yumurta beyazı protein içerdiğinden daha çok tüketilebilir.

Tüketilen Yiyecekler ve Kolesterol

Düşük kolesterol içeriği demekten kasıt yağ miktarı ise bu doğru olabilir. Ama bu besinlerin içerdiği yağ cinsi zararlı olan doymuş yağlar olabilir. Kolesterol miktarıyla birlikte hangi yağ cinsinin içerdiğinin bilinmesi gerekmektedir.