kapalı kalp ameliyatı

Kapalı Kalp Ameliyatı Nedir?

Kalp hastalıklarının bir bölümü ilaçla tedavi ve diğer tedavi yöntemleri ile kontrol altına alınabilmekteyken bazı kalp hastalıklarının ise cerrahi yöntemler ile tedavi edilmesine ihtiyaç bulunmaktadır. Kalp ameliyatına karar verilirken elbetti hastalığın türü, hastanın yaşı ve genel sağlık durumu belirleyici olmaktadır.

Kalp ameliyatları uzun yıllardır gerçekleştirilen tedavi yöntemleridir. Gerek bilimsel çalışmaların genişlemesi gerekse de teknolojinin gelişmesi sonucunda tanı ve tedavi yöntemlerinde de farklı yöntemler açığa çıkmıştır. Kapalı kalp ameliyatları da bu gelişmelerin sonucu olarak uygulanmaktadır.

Kapalı Kalp Ameliyatı Nedir?

Klasik yöntemle uygulana kalp ameliyatı halk arasında açık kalp ameliyatı olarak adlandırılmaktadır. Açık kalp ameliyatında kalp organına ulaşılabilmesi için hastanın iman tahtası olarak da tanımlanan göğüs kemiği kesilmektedir. Bu ameliyat tekniği oldukça riskli ve iyileşme süreci zorlu bir yöntemdir. Açık kalp ameliyatı enfeksiyon riski barındırması ile de büyük risk barındırmaktadır. Ameliyat sonrasında ise hasta hareket kısıtlılığı yaşamakta ve yaşam kalitesi önemli derecede düşmektedir.

Açık kalp ameliyatına alternatif olarak geliştirilen kapalı kalp ameliyatı teknikleri günümüzde birçok hasta ve doktorun tercih ettiği uygulamalardır. Kapalı kalp ameliyatları açık kalp ameliyatlarına göre;

• Küçük kesiler açılarak uygulanmaktadır. Herhangi bir kemiğin kesilmesi işlemine ihtiyaç duyulmamaktadır.
  • Enfeksiyon ve aşırı kanama gibi risk faktörleri minimum düzeydedir.
  • Ameliyat sonrası süreç kısa ve konforludur.
  • Hasta iyileştikten sonra yaşam konforunu geri kazanabilmektedir ve herhangi bir hareket kısıtlılığı yaşamamaktadır.

Kapalı Kalp Ameliyatı Teknikleri Nelerdir?

Kapalı kalp ameliyatları uygulama biçimi ve hangi problemin tedavisinde uygulandığına göre farklılık göstermektedir. Bu teknikler arasında günümüzde en sık uygulanan teknikler; koltukaltı kalp ameliyatı ve minimal invaziv kalp ameliyatlarıdır.

Koltuk Altı Kalp Ameliyatı Nedir?

Koltuk altı kalp ameliyatları hastanın koltuk altından açılan kesi ile kalbe ulaşılarak gerçekleştirilmektedir. Ameliyat sürecinde görüntüleme tekniklerinden de faydalanılmaktadır. Oldukça konforlu bir teknik olan koltuk altı kalp ameliyatı sonrasında hasta kısa süre içerisinde günlük yaşamına dönebilmektedir.

Minimal İnvaziv Kalp Ameliyatı Nedir?

Genellikle kalp kapağı problemlerinin tedavisinde uygulanan minimal invaziv kalp ameliyatında küçük kesiler açılarak kalbe ulaşılmaktadır. Bu ameliyat sonrasında hastanın ağrı kontrolü kolay bir şekilde sağlanmakta ve konforlu bir iyileşme süreci yaşanmaktadır. Her yaştan hastada uygulanabilecek bu yöntem aynı zamanda aort kapak ameliyatlarında da tercih edilebilmektedir.

İLGİLİ KONULAR