Kalp Ameliyatı Hangi Durumlarda Uygulanır?

Kalp Ameliyatı

Kalp Ameliyatı Hangi Durumlarda Uygulanır?

Kalp hastalığı; insanın total sağlık durumunu önemli derecede etkilemektedir. Tüm organların oksijen ile beslenmesini sağlayan kalbin sağlık durumu bozulduğunda mutlaka tedaviye ihtiyaç duyulmaktadır.

Kalp organı yaşamsal değer taşıyan organdır. Vücuttaki hücrelerin oksijen ile beslenebilmesi ve yaşamaya devam edebilmesi için kalbin sağlıklı bir şekilde çalışması gerekmektedir. Ancak bazı durumlarda kalp hastalıkları açığa çıkmaktadır. Bu hastalıklar doğumsal kalp hastalıkları olabileceği gibi sonradan kazanılmış da olabilmektedir. Tıp alanının gelişmesi, teknolojinin gelişerek tıp alanında da kullanılmaya başlanması ve insan ömrünün uzamasına karşın dünya üzerinde ani ölüme neden olarak en sık görülen problemler kalp hastalıklarıdır. Bu nedenle kalp ve damar hastalıklarına neden olabilecek risk faktörleri bilinmeli ve gerekli önlemler alınmalıdır.

Kalp Sağlığını Olumsuz Etkileyen Faktörler

Son döneme kadar kalp hastalıklarının asal nedeni olarak genetik faktörler kabul edilmekte idi. Ancak günümüzde gerçekleştirilen çalışmalar ve yapılan araştırmalar yaşam tarzının da kalp hastalıklarına yol açtığı düşünülmektedir. Kalp hastalıklarına neden olan başlıca faktörler şu şekilde sıralanmaktadır;

• Genetik faktörler

• Sigara kullanımı
  • Yanlış beslenme
  • Hareketsizlik
  • Yüksek tansiyon
  • Çeşitli bağışıklık sistemi hastalıkları
  • Spor ve egzersizden uzak yaşama biçimi

Kalp Ameliyatının Gerekli Olduğu Durumlar

Kalp ve damar hastalıkları tür ve derecesine göre farklı şekillerde tedavi edilebilmektedir. Doğumsal kalp hastalıkları, kalp kalp kapaklarının değişmesi ameliyatı, bypass, anjiyo, koltuk altı kalp ameliyatı, anevrizma probleminin tedavisinde uygulanan ameliyatlar günümüzde sık uygulanan tedavi yöntemleridir. Kalp ameliyatının gerekli olduğu durumlar genellikle ilaçla ve yaşam tarzının düzenlenmesi ile kontrol altına alınamayacak kadar ciddi derecede olan problemlerdir.

Önceki yıllarda kalp ameliyatlarının tamamı açık kalp ameliyatı tekniği ile uygulanmakta ve 'iman tahtası' olarak adlandırılan göğüs kafesi kemiğinin kesilmesi ile kalp organına ulaşılarak gerçekleştirilmekte idi. Bu ameliyat sonrasında hastanın iyileşme süreci çok uzun sürmekteydi. Aynı zamanda ameliyat sonrasında hastanın yaşam kalitesi önemli ölçüde düşmekte idi. Günümüzde farklı teknikler ile (koltuk altı kalp ameliyatı, minimal invaziv kalp ameliyatı) çok daha konforlu bir ameliyat ve iyileşme süreci yaşanabilmektedir.

Gerek koltuk altı kalp ameliyatı gerekse minimal invaziv kalp ameliyatı gibi yöntemlerde hastanın herhangi bir kemiğinin kesilmesine ihtiyaç duyulmamakta ve ameliyat sonrası böylece çok daha konforlu ve kısa bir iyileşme süreci yaşanmaktadır.

İstanbul'da bulunan kliniğimizde kalp ameliyatı olmak için 0216 468 44 84 numaralı telefondan arayarak randevu alabilirsiniz.

Gsm : 0532 366 95 95

Adres : E-5 üzeri 23 Nisan Sk. No:17 Merdivenköy / Kadıköy / İstanbul

Kalp Ameliyatına Nasıl Karar Verilmektedir

Kalp krizi gibi acil durumlar haricinde kalp ameliyatına karar verme sürecinde birtakım faktörler rol oynamaktadır. Bu faktörler şu şekilde sıralanabilmektedir;İ

• Hastanın obezite gibi bir hastalığı bulunuyor mu
  • Damar tıkanıklığı söz konusu mu
  • Akciğerlerde herhangi bir problem bulunuyor mu
  • Şah damarında herhangi bir tıkanıklık ya da sertleşme var mı
  • Hasta sağlıklı bir şekilde solunumunu sürdürüyor mu
  • Şeker ya da tansiyon gibi problemler söz konusu mu

Kalp ameliyatı öncesinde bu faktörler değerlendirilerek ameliyat planlaması gerçekleştirilmektedir. Uygulanacak olan işlem ve işlemler hasta ile yakınlarına ayrıntılı bir şekilde bildirilmekte ve ameliyat sonrasındaki süreçte dikkat edilmesi gereken noktalar üzerinde durulmaktadır.

İLGİLİ KONULAR