Açık Kalp Ameliyatı

Açık Kalp Ameliyatı Nedir?

Kalp sağlığı insan yaşamı için oldukça önemlidir. Bazı faktörler sebebi ile birtakım kalp hastalıkları açığa çıkabilmektedir. İnsanın genel sağlık durumunu önemli derecede etkileyen kalp organındaherhangi bir problem görüldüğünde mutlaka tedavi edilmesi gerekmektedir. Aksi halde insan yaşamı riske girebilmektedir.

Kalp hastalıkları çok farklı şekillerde gelişebilmektedir. Doğumsal kalp rahatsızlıklarının yanı sıra genetik faktörler ve yaşam tarzı sebebi ile sonradan gelişen kalp hastalıkları farklı yöntemler ile tedavi edilebilmektedir. Gerek ilaçla tedavi gerekse cerrahi yöntemler ile tedavi edilebilen kalp hastalıklarının ameliyatla tedavisi uzun yıllardır açık kalp ameliyatları ile gerçekleştirilebilmektedir.

Açık Kalp Ameliyatı Nedir?

Açık kalp ameliyatı hastanın göğüs kemiğinin kesilerek kalp organına ulaşılması ve uygulamanın gerçekleştirilmesidir. Bu işlem sırasında akciğerin işlevini sürdürebilmesi için destekleyici bir cihaz taklmaktadır. Açık kalp ameliyatı oldukça ciddi bir uygulamadır ve alanında tecrübeli cerrahlar tarafından uygulanması gerekmektedir.

Açık Kalp Ameliyatı Hangi Durumlarda Uygulanır?

Açık kalp ameliyatının uygulanabileceği kalp hastalıkları şu şekilde sıralanabilmektedir;

• Kalpte delik bulunması durumunda
  • Kalp ritim bozukluklarında
  • Doğumsal kalp problemlerinde
  • Kalp kapak hastalıklarında
  • Kalp yetmezliği problemlerinde
  • Kalpte tümör tespit edilmesi durumunda
  • Büyük atardamarların bozulmaya uğraması durumunda.

Açık kalp ameliyatının uygulanabileceği çoğu durumda günümüzde kapalı kalp ameliyatı teknikleri de uygulanabilmektedir. Ancak hastanın durumu, yaşı ve genel sağlık durumu hangi yöntemin uygulanacağı konusunda belirleyici olmaktadır.

İstanbul'da bulunan kliniğimizde açık kalp ameliyatı hakkında bilgi edinmek için 0216 468 44 84 numaralı telefondan arayarak randevu alabilirsiniz.

Gsm : 0532 366 95 95

Adres : E-5 üzeri 23 Nisan Sk. No:17 Merdivenköy / Kadıköy / İstanbul

Açık Kalp Ameliyatı Nasıl Uygulanmaktadır?

Açık kalp ameliyatı yaklaşık 3 ila 4 saat sürmektedir. Hastanın genel sağlık durumunun kontrol altına alınabilmesi için ameliyattan 1 gün önce hastaneye yatış gerçekleşmektedir. Hastaya genel anestezi uygulanmakta ve göğüs kemiği kesilerek kalp ve akciğere ulaşılmaktadır. Akciğeri destekleyici özel cihaz takılarak ameliyat gerçekleştirilmektedir. Ameliyat sonrasında hasta yoğun bakım altına alınmakta ve solunum cihazına bağlanarak 4 ila 6 saat sonra uyandırılmaktadır.

Açık kalp ameliyatı sonrasında iyileşme süreci ameliyatın başarısı ve hastanın sağlığına kavuşabilmesi için büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle gerek ameliyat sürecinde gerekse de sonraki süreçte enfeksiyon riski taşıyabilecek her türlü durumdan kaçınılması gerekmektedir.

İLGİLİ KONULAR